امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه بیرجند با ۲ دانشگاه ویتنام و نیجریه

در یک رویداد برجسته، دانشگاه بیرجند تفاهم‌نامه همکاری علمی خود را با دو دانشگاه بین‌المللی، یکی در ویتنام و دیگری در نیجریه، به امضاء رساند. این گام مهم برآمد از تصمیم دانشگاه برای توسعه همکاری‌های علمی در حوزه‌های متنوع.

تفاهم با دانشگاه معدن و زمین‌شناسی هانوی، ویتنام

یکی از تفاهم‌نامه‌ها به امضاء دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و Prof. Tran Thanh Hai، رئیس دانشگاه معدن و زمین‌شناسی هانوی در ویتنام رسید. این تفاهم‌نامه با هدف افزایش تعاملات علمی بین المللی در زمینه‌های پژوهشی و علمی به امضاء رسیده است و در حال حاضر مراحل عملیاتی‌اش در دو دانشگاه در دست بررسی است.

همکاری با دانشگاه نیجریه؛ گام دوم به سوی تعامل بین‌المللی

تفاهم‌نامه دیگر با دانشگاه نیجریه به امضاء دکتر لامعی و Prof. Charles Arizechukwu Igwe، رئیس این دانشگاه، رسید. دانشگاه نیجریه با تعداد نزدیک به ۴۰ هزار دانشجو، یکی از برترین مؤسسات آموزش عالی کشور خود محسوب می‌شود.

آینده درخشان با جذب دانشجوهای بین‌المللی

با اخذ مجوز مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، دانشگاه بیرجند به هدف جذب دانشجوهایی از کشورهای مختلف، از جمله قاره آفریقا، پیش می‌روند. این اقدام همواره یک گام مثبت در جهت تقویت همکاری‌های بین‌المللی و تبادل فرهنگی است.

خلاصه و توصیه‌ها

تفاهم‌نامه‌های امضاء شده نشان از تصمیم دانشگاه بیرجند برای ارتقاء همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با مؤسسات بین‌المللی دارد. این گام‌ها در راستای توسعه تعاملات علمی و تبادل اطلاعات میان دانشگاه‌هاست که باعث پیشرفت علمی و فرهنگی هر کشور خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *