امیرعبداللهیان و گفت‌وگوی تلفنی با همتای پرتغالی


در یک گفتگوی تلفنی بین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، و پائولو رانگل، وزیر امور خارجه جدید پرتغال، مسائل مختلفی از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص وضعیت فلسطین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. امیرعبداللهیان در این گفتگو تاکید کرد که رژیم صهیونیستی عامل اصلی تنش‌ها و بحران‌های منطقه‌ای است.

تبریک به دولت جدید پرتغال و اشاره به روابط دیرینه

امیرعبداللهیان تشکیل دولت جدید در پرتغال و انتصاب پائولو رانگل را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه بین دو کشور اشاره کرد. این دیپلماسی تاکیدی بر اهمیت تداوم روابط دوستانه و همکاری‌های متقابل بین ایران و پرتغال بود.

تاکید بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی در غزه

وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت پایان دادن به جنگ و نسل‌کُشی انجام شده توسط رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد. وی این رژیم را عامل اصلی تمامی تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

مواضع پرتغال و حمایت از فلسطین

پائولو رانگل نیز در این گفتگو بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد و گفت دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند. وی خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها شد.

تبادل نظر در مورد کشتی توقیف شده حامل پرچم پرتغال

در پایان گفتگو، طرفین در مورد آخرین دیدگاه‌های خود درباره کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل نظر کردند. امیرعبداللهیان تاکید کرد که موضوع انسانی و رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ایران است و به سفیران‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده است.

نتیجه‌گیری

گفتگوی تلفنی بین وزرای خارجه ایران و پرتغال نشان‌دهنده تداوم دیپلماسی و تلاش برای حل مسالمت‌آمیز تنش‌های منطقه‌ای است. این دیدار تلفنی همچنین تاکیدی بر اهمیت بین‌المللی حل و فصل مسائل فلسطین و ضرورت پایان دادن به تنش‌ها و بحران‌های منطقه‌ای داشت.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *