طلای جهانی در مسیر رشد؛ قیمت هر اونس به 2409 دلار و 9 سنت رسید

قیمت هر اونس طلا در معاملات روز دوشنبه (یکم مرداد) با 0.34 درصد افزایش به 2409 دلار و 9 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک نیز با 0.46 درصد افزایش به 2458 دلار و 10 سنت معامله شد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.26 درصد افزایش به 29 دلار و 38 سنت رسید و پلاتین هم با 0.06 درصد افزایش 966 دلار و 54 سنت معامله شد.

کارشناسان معتقدند که چند عامل در افزایش قیمت طلا نقش داشته‌اند:

  • کاهش شاخص دلار: در واکنش به تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری، شاخص دلار کاهش یافته است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
  • دورنمای کاهش نرخ بهره: بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.
  • بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا: تنش‌های سیاسی در آمریکا نیز از قیمت طلا حمایت می‌کند.

علاوه بر این، تقاضای جهانی برای طلا نیز در حال افزایش است. طلافروشان در هند، بزرگترین خریدار طلای جهان، به دلیل نزدیک شدن به فصل جشن‌ها، تقاضای بیشتری برای طلا دارند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در ماه‌های آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. بازارها 97 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره و بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

همچنین، انتشار آمارهای اقتصادی مهم در آمریکا، مانند شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی، فروش خانه، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی و تقاضای هفتگی برای مزایای بیکاری، می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.

در مجموع، چشم‌انداز قیمت طلا مثبت است و انتظار می‌رود که این فلز گرانبها در ماه‌های آینده به رکوردهای جدیدی دست پیدا کند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *