بیش از یک میلیون و 500 هزار سند مالکیت الکترونیکی در کشور صادر شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور بیش از یک میلیون و 500 هزار سند مالکیت الکترونیکی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی در حاشیه نشست شورای قضایی استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه املاک و مستغلات این استان اظهار کرد: گیلان در زمینه حدنگاری اراضی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی با اشاره به تثبیت مالکیت 99 درصدی اراضی ملی در گیلان، افزود: تاکنون اسناد مالکیت بیش از 70 درصد از اراضی کشاورزی این استان نیز صادر شده است.

بابایی همچنین از صدور سند مالکیت برای تالاب‌های مهم گیلان خبر داد و گفت: 94 درصد از حریم 60 متری دریای خزر در سواحل این استان به مساحت حدود 3 هزار و 400 هکتار سنددار شده است.

معاون قوه قضائیه در ادامه به صدور 43 هزار و 304 برگ سند مالکیت کشاورزی در گیلان اشاره کرد و گفت: صدور سند برای شهرک سفیدرود رشت نیز پس از سال‌ها انتظار انجام شده است.

وی با بیان اینکه تثبیت مالکیت شرکت‌های صنعتی و تولیدی منجر به رونق تولید و اطمینان خاطر برای فعالیت‌های تولیدی می‌شود، افزود: در حال حاضر در خصوص صدور سند برای اراضی تالاب انزلی با واقعیت‌های موجود فاصله معناداری وجود دارد که باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

بابایی همچنین به چالش‌های موجود در خصوص حریم رودخانه سفیدرود اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز بین ثبت سند حریم رودخانه توسط بهره‌بردار و واقعیت‌ها اختلاف نظر وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود از صدور بیش از یک میلیون و 500 هزار سند مالکیت الکترونیکی در کشور خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای خرداد به صورت آزمایشی آغاز شده و از ابتدای تیرماه نیز روند کار به صورت رسمی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به مزایای صدور سندهای الکترونیکی، گفت: این سندها غیرقابل دسترس، ویرایش، جعل و دستبرد هستند و از امنیت حفاظتی بالایی برخوردارند.

صدور سندهای الکترونیکی علاوه بر مزایای امنیتی، موجب تسریع در فرایند صدور سند و کاهش بروکراسی اداری نیز می‌شود.

امیدواریم با ادامه روند صدور این نوع سندها، شاهد شفافیت و نظم بیشتر در حوزه املاک و مستغلات کشور باشیم.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *