مدیرعامل یک شرکت خدماتی همدان به ۳ سال حبس محکوم شد


وجیه‌الله ذکوری، مدیرکل امور مالیاتی استان همدان، از محکومیت مدیرعامل یک شرکت خدماتی به جرم جعل اسناد مالیاتی و استفاده از سند مجعول خبر داد. این مدیرعامل به دلیل اقدامات غیرقانونی خود به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

پرونده جعل اسناد مالیاتی و پیامدهای قانونی آن

به گفته ذکوری، مدیرعامل شرکت مذکور که خدمات نیروی انسانی را به دستگاه‌های دولتی ارائه می‌دهد، با جعل اسناد و استفاده نامناسب از آن‌ها سعی در فرار از پرداخت مالیات داشته است. با کشف این تخلف، از فرار مالیاتی به ارزش ۲۴ میلیارد ریال جلوگیری شده است.

اهمیت پیگیری و برخورد با تخلفات مالیاتی

ذکوری تأکید کرد که با پیگیری‌های انجام شده توسط حراست اداره کل و تحقیقات دقیق، مدیرعامل شرکت به دلیل جعل اسناد رسمی و عادی به سه سال زندان محکوم گردید. این اقدام نمایانگر اهمیت نظارت مستمر و جدی بر رعایت قوانین مالیاتی و برخورد قاطع با متخلفین در این بخش می‌باشد.

پیامدهای فرار مالیاتی بر اقتصاد کشور

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در پایان بر اهمیت مبارزه با فرار مالیاتی و تأثیر آن بر اقتصاد ملی تأکید کرد و از همگان خواست تا با رعایت قوانین و مقررات، به تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور کمک کنند. این اقدامات در راستای حفظ منابع مالی و توسعه پایدار اقتصادی انجام می‌گیرد و همکاری همه‌جانبه شهروندان و مؤسسات در این زمینه ضروری است.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *