افزایش جریمه سوار کردن مسافر اضافی در خودروهای عمومی

با هدف افزایش ایمنی و نظم ترافیکی در جاده‌ها و معابر شهری، جریمه سوار کردن مسافر اضافی در خودروهای حمل و نقل عمومی افزایش یافته است. بر اساس ابلاغیه اخیر، رانندگانی که اقدام به سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت مجاز خودروهای خود کنند، مشمول جریمه خواهند شد.

طبق این مصوبه، برای تخلف “سوار کردن سرنشین اضافی به ازای هر نفر در وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر در شهر و حومه” در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی، جریمه‌ای به مبلغ ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. این در حالی است که برای سایر شهرها، مبلغ جریمه ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

این افزایش جریمه‌ها در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد تصادفات ناشی از اضافه بار مسافر و همچنین کاهش کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی صورت گرفته است. کارشناسان امیدوارند که با افزایش جریمه‌ها، رانندگان به رعایت قوانین ایمنی بیشتر توجه کنند و از سوار کردن مسافر اضافی خودداری کنند.

لازم به ذکر است که این تصمیم در راستای بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش تلفات جاده‌ای اتخاذ شده است و انتظار می‌رود با اجرایی شدن آن، شاهد کاهش تخلفات رانندگی و افزایش ایمنی در جاده‌ها باشیم.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top