افزایش قیمت بنزین؛ تهدیدی برای معیشت مردم

رمضانعلی سنگدوینی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر، به بررسی تأثیرات افزایش قیمت بنزین بر اقتصاد کشور و معیشت مردم پرداخت. وی با تأکید بر اینکه کمیسیون انرژی مجلس به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت بنزین را نخواهد داد، به تشریح دلایل مخالفت خود و سایر نمایندگان با این موضوع پرداخت.

سنگدوینی با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین به طور مستقیم بر قیمت تمام کالاها و خدمات تأثیرگذار است، بر ضرورت متناسب‌سازی درآمد مردم با افزایش قیمت‌ها تأکید کرد. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که افزایش قیمت انرژی به ویژه برای اقشار کم‌درآمد جامعه بسیار سنگین خواهد بود و می‌تواند به تشدید مشکلات معیشتی آنها منجر شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی، به طور مستقیم بر سبد مصرفی خانوارها تأثیرگذار است، بر اهمیت شناسایی میزان تورم ناشی از این افزایش قیمت‌ها تأکید کرد. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که افزایش قیمت بنزین می‌تواند به افزایش هزینه‌های حمل و نقل و در نتیجه افزایش قیمت کالاها منجر شود.

در مجموع، سخنان نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس به خوبی از تأثیرات افزایش قیمت بنزین بر معیشت مردم آگاه هستند و به همین دلیل با هرگونه افزایش قیمت در این حوزه مخالفت می‌کنند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top