افزایش قیمت نان در تهران؛ نگرانی‌های جدید برای سفره‌های مردم

در پی افزایش هزینه‌های تولید و توزیع نان، نرخ انواع نان سنتی در استان تهران افزایش یافت. بر اساس اعلام فاطمه نظری، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران، قیمت نان سنگک ساده از ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک، از ۱,۸۰۰ تومان به ۲,۵۰۰ تومان و بربری ساده با آرد نوع دو نیز ۲,۵۰۰ تومان به ۳,۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

این افزایش قیمت همچنین شامل نان‌های دیگر نیز شده است. به طوری که قیمت نان لواش با آرد نوع یک از ۵۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان و لواش نوع دو نیز از ۶۵۰ به ۹۰۰ تومان رسیده است. قیمت نان سنتی تافتون با آرد نوع یک نیز از ۹۰۰ تومان به ۱,۲۶۰ تومان و نوع دو از ۱,۲۰۰ به ۱,۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

علاوه بر افزایش قیمت نان، نحوه عرضه نان کنجدی نیز تغییر کرده است. به این صورت که مشتریان می‌توانند در هنگام خرید نان، مقدار کنجد مورد نظر خود را انتخاب کرده و نانوا با توجه به درخواست مشتری، نان را با کنجد مورد نظر پخت کند.

این افزایش قیمت نان در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از خانواده‌های ایرانی، نان را به عنوان قوت اصلی خود در نظر می‌گیرند و افزایش قیمت آن، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه‌های زندگی آن‌ها داشته باشد. از سوی دیگر، برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که این افزایش قیمت می‌تواند به افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم منجر شود.

در این شرایط، انتظار می‌رود مسئولان مربوطه برای کاهش اثرات این افزایش قیمت بر روی اقشار کم‌درآمد جامعه، تدابیر لازم را اتخاذ کنند. همچنین، نانوایان نیز باید با نظارت دقیق بر کیفیت نان و رعایت بهداشت، اعتماد مردم را جلب کنند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top