افزایش چشمگیر فعالیت‌های تجاری در بندر شهید باهنر

بندرعباس- بر اساس گزارش مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، فعالیت‌های تجاری در این بندر با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

افزایش ۳۲ درصدی در مجموع عملیات تخلیه و بارگیری

آمارها نشان می‌دهند که از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، در مجموع ۷۶۸ هزار و ۵۶۰ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد چشمگیر فعالیت‌های غیرنفتی

در بخش غیرنفتی، شاهد رشد چشمگیر فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلفی همچون تخلیه، بارگیری، واردات، صادرات، ترانزیت و کاپوتاژ هستیم.

افزایش ۴۹ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی

به طور خاص، میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر شهید باهنر با افزایش ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است. در چهار ماهه نخست امسال، ۶۱۶ هزار و ۶۰ تن کالای غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

سایر بخش‌های بندر شهید باهنر نیز با رشد روبرو بوده‌اند

رشد فعالیت‌های تجاری در بندر شهید باهنر تنها به بخش کالاهای غیرنفتی محدود نمی‌شود. در بخش نفتی نیز شاهد تخلیه و بارگیری ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا بوده‌ایم.

علاوه بر این، در همین مدت، تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی نیز با رشد قابل توجه ۱۳۱ درصدی همراه بوده است.

افزایش تردد شناورها و کامیون‌ها

از سوی دیگر، آمارها نشان دهنده افزایش تردد شناورها و کامیون‌ها به بندر شهید باهنر است. در چهار ماهه نخست امسال، ۱۱۷۳ فروند شناور وارد این بندر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین، تعداد کامیون‌های ورودی به بندر شهید باهنر در این مدت با رشد ۴۳ درصدی روبرو بوده است. در مجموع، ۳۰ هزار و ۸۳۶ دستگاه کامیون در چهار ماهه نخست امسال وارد این بندر شده‌اند.

بندر شهید باهنر، یکی از اصلی‌ترین بنادر مسافری کشور

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان همچنین به نقش این بندر به عنوان یکی از اصلی‌ترین بنادر ترددهای مسافری بین‌المللی کشور اشاره کرد.

بر اساس آمار ارائه شده، در چهار ماهه نخست امسال، جابجایی ۷۰۲۹ نفر مسافر از طریق بندر شهید باهنر انجام شده است. از این تعداد، ۴۴۶۲ نفر مسافر ورودی و ۲۵۶۷ نفر مسافر خروجی بوده‌اند.

جمع‌بندی

افزایش قابل توجه فعالیت‌های تجاری در بندر شهید باهنر، نشان‌دهنده رونق تجارت دریایی در این منطقه است. این امر می‌تواند نویدبخش توسعه اقتصادی منطقه و کشور باشد.

بخشآماررشد
مجموع عملیات تخلیه و بارگیری۷۶۸ هزار و ۵۶۰ تن۳۲ درصد
کالاهای غیرنفتی۶۱۶ هزار و ۶۰ تن۴۹ درصد
کالاهای نفتی۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تن
کانتینرهای یخچالیرشد ۱۳۱ درصدی
شناورهای ورودی۱۱۷۳ فروند۷ درصد
کامیون‌های ورودی۳۰ هزار و ۸۳۶ دستگاه۴۳ درصد
مسافران جابجا شده۷۰۲۹ نفر
مسافران ورودی۴۴۶۲ نفر
مسافران خروجی۲۵۶۷ نفر

توجه:

  • آمار مربوط به کالاهای نفتی به تفکیک حجم کالاهای ورودی و خروجی ارائه نشده است.
  • در متن اصلی به رشد تردد مسافران اشاره نشده است، اما آمار مربوط به تعداد مسافران جابجا شده در جدول ذکر شده است.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top