انتقاد از انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی والیبال بانوان ایران

میترا شعبانیان، سرمربی سابق تیم ملی والیبال بانوان ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر، به انتخاب “لی دو هی” به عنوان سرمربی تیم ملی و نظارت بر تمامی رده‌های سنی والیبال بانوان انتقاد کرد. وی معتقد است که این تصمیم، علی‌رغم ایده خوب آوردن مربی خارجی، با توجه به رزومه نه چندان قوی “لی” و سپردن مسئولیت همه رده‌های سنی به وی، تصمیم درستی نیست.

شعبانیان با اشاره به اینکه “لی” تنها یک سال سابقه کمک‌مربیگری در تیم ملی زنان کره جنوبی را دارد و تجربه کار در سطح باشگاهی را داشته است، بر اهمیت تجربه و موفقیت‌های قبلی یک سرمربی در سطوح بالا تاکید کرد. وی همچنین معتقد است که این مربی باید ابتدا در رده‌های پایه، به ویژه زیر ۱۶ سال، فعالیت کند و پس از کسب تجربه و موفقیت، هدایت رده بزرگسالان را بر عهده بگیرد.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال بانوان، با اشاره به پتانسیل بالای والیبال بانوان ایران و وجود مربیان با تجربه در داخل کشور، بر لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت و استفاده از نیروهای متخصص داخلی تاکید کرد. وی همچنین معتقد است که سپردن تمامی رده‌های سنی به یک مربی خارجی، نوعی سرباز کردن از مسئولیت است.

شعبانیان با انتقاد از سطح پایین مسابقاتی که تیم ملی ایران در آن شرکت کرده است، عنوان کرد که نمی‌توان با توجه به نتایج این مسابقات، عملکرد تیم ملی را سنجید. وی بر لزوم شرکت در مسابقات با سطح بالاتر و کسب نتایج بهتر در رقابت با تیم‌های قدرتمند آسیایی تاکید کرد.

در پاسخ به این سوال که یکی از دلایل سپردن مسئولیت نظارت بر همه تیم‌ها به “لی” یکسان‌سازی روش‌های آموزش است، شعبانیان معتقد است که هر بازیکن با استعداد می‌تواند زیر نظر هر مربی کاربلدی آموزش ببیند و لازم نیست همه بازیکنان با یک روش آموزش ببینند. وی به عنوان مثال به تغییر سیستم والیبال ایران در زمان حضور ولاسکو و پارک کی‌وون اشاره کرد که این تغییر تنها در رده بزرگسالان رخ داد و سیستم رده‌های پایه تغییر نکرد.

در نهایت، شعبانیان بر لزوم انتخاب مربیان کاربلد و با تجربه برای هر رده سنی و همچنین اهمیت استعدادیابی و برگزاری اردوهای متمرکز تاکید کرد. وی معتقد است که با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از پتانسیل‌های موجود، می‌توان به آینده‌ای روشن برای والیبال بانوان ایران امیدوار بود.

منبع :» باشگاه خبری ورزشکاران ایران

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top