اهدای حیات: اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار نیازمند پیوند شد

در یک اقدام خداپسندانه و انسان‌دوستانه، اعضای بدن بانوی ۵۵ ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند اهدا شد. این عمل اهدای عضو در هزار و پانصد و سی و نهمین عمل از این دست در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

خانم زهرا نظرخانی که در بیمارستان قائم (عج) مشهد بستری بود، پس از تأیید مرگ مغزی، با رضایت خانواده‌اش تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت. قرنیه‌های این بانوی خیراندیش به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد و بخشی از پوست وی نیز برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال گردید.

این اقدام شایسته خانواده مرحومه نظرخانی، بار دیگر اهمیت اهدای عضو را به عنوان اقدامی حیات‌بخش یادآوری می‌کند. با اهدای عضو، می‌توان به بیماران نیازمند به پیوند، فرصت زندگی دوباره بخشید و امید را به دل خانواده‌های آنها بازگرداند.

اهدای عضو؛ اقدامی خداپسندانه

اهدای عضو یکی از بزرگ‌ترین هدایای انسان به انسان است. با اهدای عضو، می‌توان جان انسان‌های دیگری را نجات داد و به جامعه خدمت کرد. این عمل خیرخواهانه، علاوه بر اینکه به بیماران نیازمند به پیوند کمک می‌کند، به خانواده‌های اهداکننده نیز آرامش و رضایت خاطر می‌بخشد.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top