تداوم بارندگی‌ها در اکثر نقاط کشور تا پایان هفته

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، از تداوم بارندگی‌ها در اکثر نقاط کشور تا پایان هفته جاری خبر داد. به گفته وی، این سامانه بارشی با همراهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، برخی مناطق کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل بیشترین بارش‌ها را تجربه خواهند کرد. همچنین، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان نیز تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

ضیائیان با اشاره به احتمال وقوع گرد و خاک در برخی مناطق شمال غرب کشور، توصیه کرد که شهروندان در این مناطق نسبت به این پدیده جوی هوشیار باشند. همچنین، وی از شهروندان خواست تا در هنگام تردد در جاده‌ها، احتیاط لازم را به عمل آورند.

تداوم بارندگی‌ها در حالی است که در روزهای گذشته نیز شاهد بارش باران در بسیاری از نقاط کشور بوده‌ایم. این بارندگی‌ها اگرچه موجب کاهش دمای هوا و بهبود کیفیت هوا شده است، اما می‌تواند در برخی مناطق منجر به آبگرفتگی معابر و سیل شود.

سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه می‌کند که با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، نسبت به آمادگی لازم برای مقابله با بارندگی‌ها اقدام کنند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *