ثبت سفارش کتابهای درسی پایههای اول، هفتم و دهم از فردا، 5 تیرماه 1403 آغاز و تا 9 شهریور ادامه خواهد داشت.
دانشآموزان یا اولیای آنها میتوانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش (my.medu.ir) یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (irtextbook.ir) نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
ثبت سفارش به صورت گروهی توسط مدارس و یا انفرادی توسط دانشآموزان یا اولیای آنها امکانپذیر است.
مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتابهای درسی دانشآموزان اقدام کنند.
دانشآموزان یا اولیای آنها میتوانند در صورت تمایل، از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند.
برای ورود به سامانه، کد ملی دانشآموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز به عنوان رمز عبور مورد نیاز است.
کتابهای درسی دانشآموزان تمامی دورههای تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع میشود.
دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد کتابها هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
دانشآموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، 6 رقم یک (111111) وارد کنند.
لازم به ذکر است که ثبتنام به موقع و صحیح کتابهای درسی، نقش مهمی در تهیه و توزیع به موقع کتب درسی دارد.
به همین منظور، از دانشآموزان و اولیای آنها تقاضا میشود در اسرع وقت نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی خود اقدام کنند.
اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.