حمایت سازمان جهانی بهداشت از برنامه ایمن‌سازی ایران با تأمین برچسب‌های کنترل دما

در یک اقدام مهم برای تقویت برنامه ایمن‌سازی در ایران، سازمان جهانی بهداشت (WHO) با خریداری و تحویل ۲.۷۹ میلیون برچسب کنترل تغییرات دمایی (VVM) به این کشور، از تلاش‌های ایران در حوزه سلامت حمایت کرد. این برچسب‌ها که برای حفظ اثربخشی واکسن فلج اطفال در طول زنجیره سرد بسیار حیاتی هستند، با بودجه موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تأمین شده‌اند.

تحویل این محموله که از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده است، نتیجه تلاش‌های مشترک موسسه رازی، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران و دفاتر مرکزی این سازمان در ژنو و مدیترانه شرقی بوده است.

علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، این موفقیت را حاصل تلاش جمعی همه دست‌اندرکاران دانست و بر اهمیت این اقدام در تقویت برنامه ایمن‌سازی کشور تأکید کرد. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که این ابتکار پس از بازدید حمید جعفری، مدیر برنامه فلج اطفال دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی از ایران در سال ۲۰۲۲ و پیگیری‌های مستمر موسسه رازی آغاز شده است.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، نیز در این خصوص اظهار داشت که این اقدام گامی مهم در جهت اطمینان از اثربخشی و ایمنی واکسن‌ها در ایران است و نشان‌دهنده تعهد سازمان جهانی بهداشت به حمایت از برنامه‌های سلامت در این کشور است. وی افزود که استفاده از برچسب‌های کنترل دما با اولویت قرار دادن ایمنی واکسن‌ها، زمینه حفاظت از کودکان در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری را فراهم می‌کند.

با توجه به اهمیت واکسن‌های فلج اطفال در پیشگیری از این بیماری فلج‌کننده، تأمین این برچسب‌ها گامی مؤثر در راستای تقویت برنامه ایمن‌سازی در ایران و حفاظت از سلامت کودکان ایرانی محسوب می‌شود.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top