دمای هوای تهران به ۴۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد

سازمان هواشناسی کشور از تداوم هوای آرام و گرم در اغلب مناطق کشور تا پایان هفته خبر داده است. بر اساس پیش‌بینی‌های این سازمان، دمای هوای تهران امروز به ۴۳ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق

طی دو روز آینده، جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود. تنها در برخی مناطق جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان، احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید در ساعات بعدازظهر وجود دارد. همچنین، برای برخی مناطق شمالی به ویژه سواحل دریای خزر، بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

تغییرات جوی در هفته آینده

از روز شنبه، ۲۰ مرداد، با گذر موج کم‌دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، تغییراتی در وضعیت جوی ایجاد خواهد شد. وزش باد و کاهش نسبی دما در مناطق شمالی، به ویژه سواحل دریای خزر، انتظار می‌رود. همچنین، در برخی مناطق شرقی کشور، ابرناکی، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه، ۲۲ مرداد، نیز برخی مناطق نوار شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، و برخی مناطق هرمزگان، بارش‌های پراکنده و گاهی رعدوبرق را تجربه خواهند کرد.

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در برخی مناطق

وزش باد در نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز طی ۵ روز آینده ادامه خواهد داشت. به‌ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۰ و ۲۱ مرداد، در مناطقی از شرق کشور، به‌ویژه زابل، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت دریاها

دریای خزر طی سه روز آینده و خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، روزهای جمعه و شنبه مواج خواهند بود.

هوای تهران

آسمان تهران فردا (جمعه، ۱۹ مردادماه)، صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش باد خواهد بود. حداقل و حداکثر دمای پایتخت در این روز به ترتیب ۳۰ و ۴۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه، ۲۰ مرداد، نیز آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید خواهد بود. احتمال گردوخاک نیز در این روز وجود دارد. حداقل و حداکثر دمای پایتخت در این روز به ترتیب ۲۹ و ۴۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top