رونمایی از کتاب «پهلوان‌باشی»؛ گرامیداشت یاد و نام پهلوانان کشتی

در اقدامی ارزشمند برای پاسداشت یاد و نام پهلوانان کشتی، کتاب «پهلوان‌باشی» فردا سه‌شنبه ۲۴ مهرماه در ساختمان فدراسیون کشتی رونمایی می‌شود. این کتاب، که حاصل تلاش‌های فدراسیون کشتی از سال ۱۴۰۱ است، به زندگی چهل نفر از پهلوانان نامی ایران می‌پردازد که با مرام، شجاعت و وطن‌دوستی خود، الگویی برای نسل‌های آینده شده‌اند.

با حضور علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی، توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی و پاسداشت ارزش‌های اخلاقی در ورزش کشتی شده است. در این راستا، شناسایی و ثبت نام قریب به ۱۵۰۰ شهید کشتی‌گیر در سراسر کشور و نامگذاری اماکن ورزشی به نام این شهدا و پیشکسوتان، گام‌های مهمی در این مسیر بوده‌اند.

کتاب «پهلوان‌باشی» نیز در راستای همین سیاست‌ها تولید شده و به زندگی چهل نفر از پهلوانانی می‌پردازد که با مرام پهلوانی خود، از تشک کشتی به دل‌های مردم راه یافته‌اند. این کتاب، پنجره‌ای است به زندگی مردانی که با شجاعت، مردانگی و معرفت خود، الگوی بسیاری از جوانان شده‌اند.

فدراسیون کشتی در نظر دارد تا با راه‌اندازی مرکزی تخصصی، به پژوهش و مستندنگاری زندگی پهلوانان و شهدای کشتی بپردازد و بدین ترتیب، میراث پهلوانی و ورزشی این عزیزان را برای آیندگان حفظ کند.

رونمایی از کتاب «پهلوان‌باشی» فرصتی است تا یک‌بار دیگر به یاد پهلوانان بزرگ کشورمان بیفتیم و به ارزش‌های والای آنها ادای احترام کنیم.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *