سود 80 درصدی برای سهامداران همراه اول؛ افزایش 22 درصدی سود خالص و 31 درصدی درآمد عملیاتی

در مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده شرکت ارتباطات سیار ایران که روز گذشته با حضور 91.83 درصد سهامداران برگزار شد، سود 80 درصدی (537 ریال به ازای هر سهم) به سهامداران این شرکت تعلق گرفت.

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول، در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال 1402، به نکات برجسته‌ای اشاره کرد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

رشد 22 درصدی سود خالص: سود خالص همراه اول در سال 1402 با رشدی 22 درصدی به 6140 میلیارد تومان و سود هر سهم نیز به 692 ریال رسید.

رشد 31 درصدی درآمد عملیاتی: درآمد عملیاتی شرکت اصلی همراه اول در سال گذشته 31 درصد رشد کرد و به 51421 میلیارد تومان رسید.

رشد 39 درصدی درآمد عملیاتی تلفیقی گروه: درآمد عملیاتی تلفیقی گروه همراه اول نیز با رشدی 39 درصدی به 55659 میلیارد تومان افزایش یافت.

رشد 37 درصدی درآمد خدمات دیتا و پیامک: رشد 37 درصدی درآمد خدمات دیتا و پیامک، سهم این بخش را به 58 درصد از کل درآمد عملیاتی شرکت اصلی رساند.

سهم 23 هزار و 727 میلیارد تومانی دولت از کسب و کار همراه اول: همراه اول در سال 1402، 23 هزار و 727 میلیارد تومان به دولت سهم داده است.

رشد 55 درصدی سهم بازار درآمدی: سهم بازار درآمدی همراه اول با رشدی 55 درصدی به 55 درصد رسیده است.

هزارمین سایت 5G همراه اول راه‌اندازی شد: در حال حاضر 48 هزار و 630 سایت 4G، 25 هزار و 480 سایت 3G و 30 هزار و 750 سایت 2G در کشور فعال هستند و هزارمین سایت 5G همراه اول نیز به تازگی راه‌اندازی شده است.

حمایت از تولیدات داخلی: طراحی، توسعه و بومی‌سازی تجهیزات و سامانه‌های استراتژیک صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار همراه اول قرار دارد.

محصولات و خدمات جدید: همراه اول طی سال گذشته محصولاتی و خدماتی مانند ViLTE، سیمکارت گردشگری، سرویس کودک و نوجوان، باندل سیمکارت با سرویس‌های دیجیتال و تلکو، پرداخت مستقیم اپراتوری (DCB) و توسعه سرویس رومینگ بین‌الملل را به مشترکان خود ارائه کرده است.

مسئولیت‌های اجتماعی: همراه اول در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز اقداماتی مانند حمایت از جامعه ورزشی، مشارکت در توسعه عمرانی نقاط محروم و مشارکت در برگزاری رویدادهای فرهنگی را انجام داده است.

اثر فیلترینگ بر درآمدها: مدیرعامل همراه اول در پاسخ به سوالی درباره اثر فیلترینگ بر درآمدها گفت: در حال حاضر با توجه به فراگیر شدن فیلترشکن‌ها، حدود دو سوم مشترکان از این ابزارها استفاده می‌کنند که این موضوع هزینه‌های اپراتورها را افزایش می‌دهد.

برنامه پنج ساله سوم همراه اول: برنامه پنج ساله سوم همراه اول در حال نهایی شدن است و به زودی اعلام خواهد شد.

انتخاب اعضای حقوقی هیات مدیره: در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت‌های مخابرات ایران، گسترش الکترونیک تدبیر ایران، سرمایه گذاری مهر اقتصاد مبین، مدیریت سامان سازه غدیر و گسترش خدمات ارتباطات کاراشاپ به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره این شرکت انتخاب شدند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *