ضرورت جایگزینی مسکن اقتصادی به جای مسکن مشارکتی

مدیرکل بنیاد مسکن با تاکید بر مشکلات ناشی از ساخت مسکن مشارکتی، از جمله عدم پذیرش فرهنگی و ایجاد مشکلات اقتصادی، بر ضرورت جایگزینی آن با طرح مسکن اقتصادی تاکید کرد. وی معتقد است که اجرای طرح مسکن اقتصادی با تعریف واحدهای ۲۵ متری می‌تواند به کاهش قیمت تمام شده مسکن، افزایش تولید و در نهایت خانه‌دار شدن افراد کم‌درآمد کمک شایانی کند.

احدی، مدیرکل بنیاد مسکن، با اشاره به عدم پذیرش فرهنگی مسکن مشارکتی در جامعه ایران، این نوع ساخت‌وساز را مخالف ارزش‌ها و تعاریف جامعه دانست. وی همچنین بر مشکلات اقتصادی ناشی از مسکن مشارکتی تاکید کرد و اجرای این طرح را عاملی برای ایجاد اختلافات و مشکلات بین مالکان دانست.

از سوی دیگر، مدیرکل بنیاد مسکن، اجرای طرح مسکن اقتصادی را راهکاری موثر برای حل معضل مسکن در کشور دانست. وی با اشاره به امکان تعریف واحدهای ۲۵ متری در این طرح، بر کاهش هزینه‌های ساخت و ساز و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده مسکن تاکید کرد.

در نهایت، مدیرکل مسکن شهری بنیاد مسکن، ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه مسکن، به تفاوت‌های فرهنگی در پذیرش انواع مختلف ساخت‌وساز اشاره کرد. با این حال، وی بر لزوم توجه به نیازهای جامعه و انتخاب بهترین مدل ساخت‌وساز برای تامین مسکن متناسب با نیازهای مردم تاکید کرد.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top