پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه ایستگاه پمپاژ برتش دهلران و تحول در کشاورزی منطقه

پروژه ایستگاه پمپاژ منطقه برتش دهلران که با هدف افزایش سطح زیر کشت، تولید و ایجاد اشتغال در این منطقه آغاز شده بود، اکنون به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است. این پروژه که اراضی آن متعلق به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است، با بهره‌برداری کامل، تحول بزرگی در بخش کشاورزی شهرستان دهلران ایجاد خواهد کرد.

حشمت عزیزان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، با تأکید بر اهمیت این پروژه، از پیمانکار خواست تا با سرعت بیشتری کارهای باقی‌مانده را انجام دهد تا بتوانند این پروژه را تا دهه فجر امسال افتتاح کنند.

علاوه بر پروژه ایستگاه پمپاژ برتش، سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اقدامات دیگری نیز برای بهبود وضعیت کشاورزی در شهرستان دهلران انجام داده است. از جمله این اقدامات می‌توان به تجهیز ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به شبکه‌های آبیاری نوین، اجرای طرح سامانه گرمسیری در سطح چهار هزار و ۵۲۸ هکتار و اجرای ۴۱ هزار هکتار از طرح ۵۰ هزار هکتاری آبیاری و زهکشی اشاره کرد.

با توجه به پیشرفت قابل توجه پروژه ایستگاه پمپاژ برتش و سایر طرح‌های کشاورزی در شهرستان دهلران، می‌توان انتظار داشت که این منطقه در آینده نزدیک شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان باشد.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *