کشف محموله عظیم کالای قاچاق به ارزش بیش از 5 همت در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف محموله عظیم کالای قاچاق به ارزش بیش از 5 همت در طی عملیاتی مشترک با پلیس استان‌های سمنان و تهران بزرگ خبر داد.

سردار حسین رحیمی در بازدید از انبارهای محل نگهداری این کالاها، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های عملیاتی سراسری برای مقابله با خودروهای “شوتی” حامل کالای قاچاق، با رصد فعالیت یک باند قاچاق، 4 انبار که محل دپو و نگهداری این کالاها بود شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه این انبارها مملو از انواع کالای قاچاق به ارزش “میلیون‌ها تومان” بودند، افزود: متأسفانه این کالاها در قالب “کالای ته لنجی و ملوانی” به کشور وارد شده و توسط خودروهای شوتی به عمق و مرکز کشور منتقل می‌شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، برآورد اولیه ارزش این محموله قاچاق را “بالغ بر 5 همت” عنوان کرد و گفت: 4 نفر از اعضای اصلی این باند شناسایی و دستگیر شده‌اند و کالای کشف شده نیز پس از شمارش و صورت‌جلسه برای اقدامات بعدی به مراجع قانونی تحویل داده خواهد شد.

این عملیات بار دیگر نشان‌دهنده عزم جدی پلیس در برخورد با پدیده قاچاق کالا و ارز و تلاش برای صیانت از اقتصاد ملی و حمایت از تولید داخلی است.

کشف این محموله عظیم، ضربه مهلکی به قاچاقچیان و سودجویان وارد کرده و می‌تواند در کاهش قاچاق کالا و ارز در کشور موثر باشد.

لازم به ذکر است که پدیده قاچاق کالا و ارز علاوه بر لطمه زدن به اقتصاد ملی، به اشتغال و تولید داخلی نیز آسیب می‌رساند. از این رو، برخورد قاطع و مستمر با این پدیده، امری ضروری است.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *