۱۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

در نشست تخصصی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی استان قزوین، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش، به نقش پررنگ مدارس غیردولتی در نظام آموزشی کشور اشاره کرد. وی با بیان اینکه ۱۵ درصد دانش‌آموزان کشور در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، بر اهمیت کیفیت آموزش و پرورش در این مدارس تأکید نمود.

محمودزاده نقش معلم را در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان بسیار مهم ارزیابی کرده و بر لزوم ایجاد فضای صمیمی و بدون تنش در مدارس برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش تأکید کرد. وی همچنین بر اهمیت توجه به مسائل تربیتی در کنار آموزش‌های آکادمیک در مدارس غیردولتی اشاره داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دوران مدرسه دوران شکل‌گیری باورها، مهارت‌ها و شخصیت اصلی انسان است، بر نقش اساسی معلمان در این فرآیند تأکید کرد. وی همچنین بر لزوم مهندسی کیفیت در همه ابعاد آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی تأکید نمود.

محمودزاده در پایان سخنان خود به موضوع معیشت، حقوق و بیمه معلمان مدارس غیردولتی اشاره کرد و بر تلاش وزارت آموزش و پرورش برای بهبود شرایط معیشتی این قشر زحمتکش تأکید نمود.

به طور کلی، سخنان معاون وزیر آموزش و پرورش نشان از اهمیت روزافزون مدارس غیردولتی در نظام آموزشی کشور و چالش‌های پیش روی این مدارس دارد. بهبود کیفیت آموزش، توجه به مسائل تربیتی، ارتقای سطح معیشت معلمان و مهندسی کیفیت در همه ابعاد آموزشی و پرورشی از جمله مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مدارس غیردولتی است.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *