۲۰ درصد دانش‌آموزان پایه دهم در رشته ریاضی ثبت‌نام کرده‌اند

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح آخرین آمارها و اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش متوسطه پرداخت. وی از کاهش چشمگیر تخلفات امتحانی در مقایسه با سال گذشته خبر داد و این کاهش را نتیجه اقدامات پیشگیرانه و نظارتی دانست.

کاظمی همچنین از افزایش ۲۰ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته ریاضی و فیزیک خبر داد و این آمار را نشانه‌ای از علاقه‌مندی بیشتر دانش‌آموزان به رشته‌های علوم پایه دانست. وی با اشاره به هدف‌گذاری وزارت آموزش و پرورش برای افزایش سهم رشته ریاضی و فیزیک به بیش از ۱۸ درصد و همچنین افزایش سهم شاخه فنی و حرفه‌ای به ۴۲ درصد، بر اهمیت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مورد نیاز بازار کار تاکید کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین به موضوع کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق اشاره کرد و اعلام کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استفاده از نیروهای بازنشسته، این مشکل در سال تحصیلی جدید برطرف خواهد شد.

از دیگر نکات قابل توجه در صحبت‌های کاظمی، می‌توان به آغاز سال تحصیلی مدارس در اول مهر و برگزاری جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در ۲۷ و ۲۸ شهریور اشاره کرد.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top