تعویق هدف سودآوری فولکس‌واگن؛ چالش‌های بازار چین و اروپا

کاهش فروش در بازار چین و افزایش رقابت در اروپا، که هنوز به سطح تقاضای پیش از همه‌گیری نرسیده است، سودآوری شرکت خودروسازی فولکس‌واگن را تحت تاثیر قرار داده است. این شرکت آلمانی، هدف سودآوری خود را سه سال به تعویق انداخت و اعلام کرد که به جای سال آینده، در سال 2029 به حاشیه سود عملیاتی 6.5 درصدی دست خواهد یافت.

فولکس‌واگن در حال حاضر با چالش‌های متعددی از جمله کاهش ظرفیت تولید و تعدیل نیرو برای مقابله با کاهش تقاضا در اروپا و چین مواجه است. بازده این برند در سال گذشته میلادی به 2.9 درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از سال 2020 محسوب می‌شود.

دیوید پاولز، مدیر مالی این برند، با اشاره به موانع تجاری، رشد کمتر از انتظار در بازارهای کلیدی و تورم مداوم، اعلام کرد که تلاش‌های قبلی برای عرضه خودروهای برقی نیز با مشکلاتی همراه بوده است.

الیور بلوم، مدیرعامل این شرکت، با اتحادیه‌ها قراردادی برای افزایش کارآمدی برند منعقد کرده است که شامل کاهش ظرفیت تولید در سایت‌های آلمانی فولکس‌واگن و تعدیل بیش از 35 هزار نفر از نیروی کار در طول پنج سال آینده می‌شود. فولکس‌واگن پیش‌بینی کرده است که حاشیه سود عملیاتی این برند در سال جاری به بیش از 4 درصد و در سال 2027 به 5.5 درصد برسد.

این شرکت برای جذب مشتریان اروپایی، قصد دارد چند خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه را عرضه کند. اولین خودروی برقی با قیمت کمتر از 25 هزار یورو، با نام “آی دی دو آل” (ID. 2all)، تا سال آینده عرضه نخواهد شد. همچنین، فولکس‌واگن به خودروی 20 هزار یورویی “اِوری وان” (EVERY1) نیز امید زیادی دارد که تولید آن دو سال دیگر در پرتغال آغاز خواهد شد.

مجله خبری و تحلیلی تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *