معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، هادی حق بین، اعلام کرد که پل بعثت در بزرگراه بعثت و در تقاطع با خیابان شهید رجایی به استانداردهای فنی نمیپیوندد و نیازمند مقاومسازی و بهسازی لرزهای است.
طرح جدید بازسازی
وی افزود: طرح جدید بازسازی پل بعثت شامل ساخت یک پل جدید است که از جلوی ترمینال جنوب عبور کرده و پس از حذف تقاطع خیابان شهید رجایی، از روی مترو و راه آهن عبور خواهد کرد. این پل جدید با حذف تقاطع خیابان شهید بخارایی نیز همراه خواهد بود.
طول پل جدید
حق بین افزود: پل جدید به طول حدود ۱.۲ کیلومتر خواهد بود که از جلوی ترمینال جنوب عبور کرده و تا پایان ترمینال ادامه خواهد داشت.
ورود به مرحله اجرایی
او همچنین اظهار امیدواری کرد که با اتمام مطالعات، پروژه وارد مرحله اجرایی شده و در سال آینده به اجرا درآید.
علت حذف پل موجود
حق بین در مورد علت حذف پل موجود اظهار کرد: این پل با توجه به شاخصهای فنی و استانداردهای لرزهای کافی نبوده و نیازمند مقاومسازی و بهسازی است. اما این مقاومسازی از نظر اقتصادی و فنی موجه نیست.
با این تغییرات، پل بعثت بهعنوان یک نماد مهم شهری به یک سازه پیشرفته با استانداردهای برتر تبدیل خواهد شد.
با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز