اعلام اولویت‌های جدید برای حج ۱۴۰۳

در این مقاله، قصد داریم به بررسی اطلاعات جدید و کلیدی در خصوص ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ بپردازیم. اطلاعاتی که می‌تواند برای زائران محترم بسیار سودمند باشد.

اولویت‌های جدید برای حج ۱۴۰۳

سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که برای تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع سال ۱۴۰۳، اولویت‌های جدیدی را در نظر گرفته است. این اولویت‌ها برای دارندگان اسناد حج تمتع تا پایان شهریورماه ۱۳۸۶ می‌باشد. ثبت‌نام از ساعت ۱۰ صبح شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه http://reserve.haj.ir/ آغاز خواهد شد.

فرآیند ثبت‌نام در کاروان‌های حج

زائران با انتخاب کاروان و پرداخت هزینه علی‌الحساب این سفر به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان، می‌توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. لازم به ذکر است که سازمان حج و زیارت پیش از این، دارندگان اسناد حج تمتع تا پایان مردادماه ۸۶ را فراخوانده بود و فراخوان برای سایر ودیعه‌گذاران تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه خواهد داشت.

رفاه زائران در کاروان‌های حج سال‌های گذشته

افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده بودند، ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت‌نام ندارند و به‌صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.

سهمیه حج ایران در سال ۱۴۰۳

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، سهمیه حج ایران برای سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است. تاکنون، کمتر از نصف این جمعیت در کاروان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

زمان‌بندی اعزام کاروان‌های حج ۱۴۰۳

عملیات اعزام کاروان‌های حج تمتع از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز می‌شود و تا پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) ادامه خواهد داشت.

نتیجه‌گیری و راهنمایی برای زائران

در این مقاله، به معرفی اولویت‌های جدید برای حج ۱۴۰۳، روند ثبت‌نام و اطلاعات مهم مربوط به کاروان‌های حج پرداختیم. امیدواریم این اطلاعات برای زائران محترم مفید و راهنمایی کننده باشد.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *