راه‌آهن ‌همدان ـ سنندج ـ مرز باشماق‌ به کجا رسید؟


مرتضی حیدری، معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن کشور، از پیشرفت چشمگیر پروژه‌های ریلی در سطح کشور خبر داده است. این پروژه‌ها شامل دو خطه کردن و اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور می‌باشند.

پیشرفت پروژه‌های ریلی در سطح کشور

با تلاش‌های انجام شده، پروژه‌های مختلف ریلی در حال انجام است که هدف آن‌ها اتصال مراکز استان‌ها و دو خطه کردن مسیرهای ریلی می‌باشد. این اقدامات گام‌های مؤثری در جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور به شمار می‌روند.

مسیر ریلی چهارمحال و بختیاری – شهرکرد

یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرا، مسیر ریلی استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد است که 90 کیلومتر طول دارد. این مسیر پس از اتمام، نقش مهمی در توسعه حمل و نقل استان و اتصال آن به شبکه ریلی کشور ایفا خواهد کرد.

برنامه‌ریزی مدون برای توسعه ریلی

معاون راه‌آهن تأکید کرد که در سه سال گذشته، برنامه‌ریزی مدون و مشخصی برای توسعه شبکه ریلی کشور انجام شده است. نمونه‌ای از این موفقیت‌ها، اتمام پروژه راه‌آهن همدان-سنندج است که پس از سال‌ها در دولت جدید به اتمام رسیده است.

وضعیت طرح اتصال راه‌آهن “همدان-سنندج به مرز باشماق”

در خصوص پروژه اتصال راه‌آهن “همدان-سنندج به مرز باشماق”، معاون راه‌آهن اظهار داشت که این پروژه هنوز جزو مصوبات نیست، اما توسعه آن در دست بررسی است و می‌تواند نقش مهمی در ارتقاء زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی کشور داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *