طوفان تابستانی، ضربه سنگین به کشاورزی شهرستان بیضا

بارش‌های شدید و طوفانی اخیر در شهرستان بیضا، خسارات جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی این منطقه وارد کرده است. صدیقه مویدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، با اعلام این خبر، از خسارت ۶۴۰ میلیارد ریالی به کشاورزان این منطقه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان تحت تأثیر این بلای طبیعی قرار گرفته است، افزود: باغ‌های انگور، شالیزارهای برنج و مزارع ذرت در روستاهای هفت خوان، دولت آباد و دشمن زیاری بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند.

براساس ارزیابی‌های انجام شده، خسارت وارده به باغ‌های انگور آماده برداشت بیش از ۵۹۴ میلیارد ریال برآورد شده است. همچنین، شالیزارهای برنج و مزارع ذرت نیز به ترتیب ۴۵.۹ میلیارد ریال و ۶ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

مویدی با اشاره به اینکه این اولین حادثه طبیعی سال جاری در شهرستان بیضا نیست، گفت که از ابتدای سال تاکنون حوادثی مانند بارش باران، سیل، خشکسالی، سرمازدگی، آتش‌سوزی و صاعقه بیش از ۶۵۴ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

این رخداد نشان می‌دهد که کشاورزان شهرستان بیضا در سال جاری با مشکلات متعددی روبرو بوده و برای جبران خسارات وارده به حمایت‌های ویژه نیازمند هستند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top