پدر داماد به اتهام قتل ۲ میهمان محاکمه می‌شود


در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق و تفصیلی یک حادثه تلخ و تأسف‌بار در یک مراسم عروسی بپردازیم. ماجرایی که در آن پدر داماد به اتهام قتل دو کودک در حین تیراندازی هوایی محاکمه می‌شود.

ماجرای تلخ تیراندازی در مراسم عروسی

در تابستان ۱۴۰۰، خبری ناگوار از تیراندازی مرگبار در یک جشن عروسی در پاکدشت به گوش رسید. پدر داماد، مردی ۶۰ ساله، در شب عروسی پسرش با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری، دختری ۹ ساله و پسری ۸ ساله را به قتل رساند و دو مرد و زن جوان را مجروح کرد.

روند دستگیری و اعتراف متهم

متهم که به خاطر مصرف مشروب حالت طبیعی نداشت، در محل عروسی دستگیر شد. او در بازجویی‌های اولیه به شلیک مرگبار اعتراف کرد و اظهار داشت که قصد کشتن و آسیب رساندن به کسی را نداشته است.

شکایت اولیای دم و اقدامات قضایی

پس از تکمیل تحقیقات و اعتراف صریح متهم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد. در دادگاه، اولیای دم شکایت کردند و خواستار قصاص متهم شدند.

وقایع دادگاه و دفاعیات متهم

در دادگاه، پدر و مادر دو کودک قربانی شده به اظهارات تکان‌دهنده‌ای پرداختند. متهم نیز با تأیید مصرف مشروب، ادعا کرد که قصدی برای آسیب رساندن نداشته است.

تجدیدنظر در دیوان عالی کشور

پس از صدور حکم و اعتراض اولیای دم، پرونده به دیوان عالی کشور رفت و قضات با بررسی دقیق، تصمیم گرفتند که حکم قتل شبه عمد را نقض کنند.

نتیجه‌گیری و انتظار برای دادگاه جدید

با نقض حکم قتل شبه عمد، پرونده بار دیگر به دادگاه کیفری فرستاده شد تا متهم در برابر اتهام قتل عمد دفاع کند. این ماجرا نه تنها برای خانواده‌های داغدار بلکه برای کل جامعه درس‌آموز بوده و نشان می‌دهد که چگونه یک لحظه بی‌احتیاطی و عدم رعایت قوانین می‌تواند به فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر منجر شود.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *