هوشمندسازی ۲۳ درصد خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران


سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای بهبود و تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان، ۲۳ درصد از خدمات خود را تحت عنوان هوشمندسازی به اجرا درآورده است. این اقدام، که بر پایه اجرای قوانین جدید صورت گرفته، نقش مهمی در دسترسی آسان و سریع متقاضیان به خدمات دارد.

ارائه خدمات ۲۴ ساعته و بدون نیاز به حضور فیزیکی

بیتا کیامهر، مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان، اعلام داشته است که میزخدمت این سازمان به صورت ۲۴*۷ در دسترس بوده و بیش از ۲۰ خدمت و زیرخدمت را به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهد. این خدمات شامل حوزه‌های دولت الکترونیک، کسب و کار دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و امنیت سایبری است.

دسترسی آسان به خدمات از طریق درگاه‌های رسمی

خدمات سازمان فناوری اطلاعات از دو مسیر اصلی قابل دسترسی هستند: درگاه رسمی سازمان به نشانی www.ito.gov.ir و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir). این امکان، زمینه‌ساز دسترسی راحت‌تر و یکسان برای کلیه ذینفعان فراهم می‌آورد.

تسریع در ارائه خدمات با رویکرد هوشمند

مدیرکل دفتر تأکید کرده است که با این رویکرد هوشمند، خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بررسی و ارائه قرار می‌گیرند. برخی از خدمات، مانند صدور گواهی تاییدیه حوزه مالکیت نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم‌افزار، در مدت زمانی کمتر از سی روز صادر می‌شوند.

افزایش تعداد درخواست‌های ثبت شده

توسعه و پشتیبانی از سامانه‌های ملی خدمات هوشمند و همچنین تلاش‌های مستمر برای راهبری تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های اجرایی و کسب و کارها باعث شده تا تعداد درخواست‌های ثبت شده در میزخدمت سازمان نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یابد.

هدف‌گذاری‌های آتی سازمان فناوری اطلاعات

در پیش است که سازمان فناوری اطلاعات ایران، خدمات بیشتری را زیر پوشش هوشمندسازی برده و دسترسی به خدماتی که منجر به صدور مجوز می‌شوند را از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir تسهیل بخشد. این اقدامات، نقش مهمی در تسهیل فرآیندها و کاهش زمان انتظار برای ذینفعان دارد و به بهبود کیفیت ارائه خدمات در کشور کمک شایانی می‌کند.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *