وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۱/۰۵؛ تنفس هوای “قابل قبول”

در تاریخ ۵ بهمن ۱۴۰۲، کیفیت هوای تهران در سطحی “قابل قبول” ارزیابی شده است. این خبر از سوی خبرنگاران اجتماعی خبرگزاری تسنیم و بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام گردیده است.

بررسی وضعیت کیفیت هوای تهران

بر اساس گزارشات، میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای پایتخت، که معیار مهمی در تعیین کیفیت هوا به شمار می‌رود، در حد عدد 76 ثبت شده است. این میزان نشان دهنده وضعیت “قابل قبول” هوا بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI) است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) و تفسیر آن

شاخص کیفیت هوا، معیاری است که برای سنجش سطح آلایندگی هوا در نقاط مختلف شهری به کار می‌رود. طبق این شاخص، هرگاه عددی بین 51 تا 100 را نشان دهد، کیفیت هوا در وضعیت “قابل قبول” قرار دارد.

تصمیمات محیط زیستی دولت و تأثیرات آن

دولت و مسئولین محیط زیستی با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مختلف، تلاش دارند تا سطح کیفیت هوای تهران را بهبود بخشند. این تصمیمات شامل مدیریت منابع آلاینده، توسعه حمل و نقل عمومی پاک، و ارتقاء استانداردهای زیست محیطی است.

رنگ‌بندی وضعیت هوای شهری

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، رنگ‌های مختلفی برای نشان دادن وضعیت کیفیت هوای شهری استفاده می‌شود. این رنگ‌بندی به ترتیب شامل سبز (پاک)، زرد (قابل قبول)، نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس)، قرمز (ناسالم) و بنفش (بسیار ناسالم) است.

این خبر نویدبخش وضعیت بهتر هوای تهران در این روزها است و امید است که با ادامه تلاش‌ها و اقدامات موثر، شاهد بهبود مداوم کیفیت هوای پایتخت باشیم.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *