۶۰۰ وکیل شواهدی علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه کردند

در یک اقدام بی‌سابقه، تیمی متشکل از ۶۰۰ وکیل از سراسر جهان به عنوان بخشی از فرایند قانونی علیه رژیم صهیونیستی، شواهدی علیه این رژیم را به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کرده‌اند.

ارائه شواهد نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه

این وکلا، که از کشورهای مختلفی هستند، شواهدی در رابطه با جنایات نسل‌کشی و پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را به دادگاه لاهه ارائه داده‌اند. این شواهد در دو جلسه جداگانه توسط وکلا با دفتر دادستانی دادگاه و رئیس بخش قربانیان برگزار شده است.

شکایت ۵۶ صفحه‌ای علیه رژیم صهیونیستی

رهبری این تیم حقوقی بر عهده ژیل دیور، وکیل فرانسوی بوده و شکایت ۵۶ صفحه‌ای در نوامبر سال جاری تنظیم شده است. این شکایت خواستار آغاز تحقیقات درباره جنایات ارتش دشمن صهیونیستی در غزه پس از هفتم اکتبر بوده است.

ریشه‌های تاریخی اقدامات رژیم صهیونیستی

در این دادخواست، به ریشه‌های تاریخی اقدامات رژیم صهیونیستی از ابتدای شکل‌گیری آن، دوره قیمومیت انگلیس، وعده بالفور، نکبت و آوارگی مردم فلسطین و جنگ‌های رژیم اشغالگر و اعراب اشاره شده است.

واکنش دادگاه لاهه و دیوان بین‌المللی دادگستری

دادگاه لاهه و دیوان بین‌المللی دادگستری به این شکایات واکنش نشان داده‌اند. دیوان بین‌المللی دادگستری به تازگی درخصوص اقدامات اضطراری و موقت برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه رای خود را اعلام کرده است.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *