آمریکا: به ایران پیام دادیم به پایگاه‌های ما حمله نکند


وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله اخیر به کنسولگری ایران در دمشق، اعلام کرده است که آمریکا هیچ نقشی در این حادثه نداشته و از ایران خواسته است تا از این حادثه به عنوان دلیلی برای حمله به نیروها و پایگاه‌های آمریکایی استفاده نکند. این پیام درپی اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر تهدید به اقدامات تلافی‌جویانه ارسال شده است.

تاکید بر عدم دخالت آمریکا در حمله به کنسولگری ایران

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با اشاره به اینکه واشنگتن هیچ نقشی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق نداشته است، از ایران خواست تا از این حمله به عنوان بهانه‌ای برای حمله به نیروها و تاسیسات آمریکایی استفاده نکند. میلر اظهار داشت که آمریکا قبل از وقوع این حمله، از آن بی‌خبر بوده و به ایران هشدار داده است که نباید از این حادثه به عنوان دلیلی برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه استفاده کند.

ارتباطات غیر مستقیم و مستقیم آمریکا با ایران

با وجود عدم اعلام روش ارسال پیام آمریکا به ایران، میلر تاکید کرد که ایالات متحده توانایی ارسال پیام به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ایران را دارد، به ویژه وقتی که این اقدامات بر اساس منافع آمریکا باشد.

بررسی‌های جاری در مورد نوع تاسیسات مورد حمله

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است که هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد نوع دقیق تاسیسات مورد حمله در دمشق است. این بررسی‌ها برای تعیین اینکه آیا ساختمان مورد حمله واقعا دیپلماتیک بوده یا خیر، انجام می‌شود.

آماده‌باش منافع آمریکا در منطقه

در پاسخ به نگرانی‌ها و تهدیدهای احتمالی ایران، آمریکا اعلام کرده است که از اکتبر 2023 نگران افزایش تنش‌ها بوده و وضعیت سفارتخانه‌های خود را از نظر تهدیدات ارزیابی کرده است. این اقدامات به منظور اطمینان از امنیت منافع آمریکا و نیروهایش در منطقه و سراسر جهان انجام می‌شود.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *