آمریکا بار دیگر به یمن حمله کرد

حملات جدید آمریکا به یمن باز هم موجب جلب توجه جهانی شده است. شبکه المیادین گزارش داده که حملات موشکی آمریکا به پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا انجام شده است. مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که در این حملات، یک تأسیسات راداری مورد استفاده نیروهای انصارالله یمن هدف قرار گرفته است.

جزئیات بیشتر از حملات

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، حمله جدید به یمن توسط یک ناو نیروهای دریایی آمریکا و با استفاده از موشک تاماهاک انجام شده است. رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کنند که دامنه این حمله کوچکتر از حمله قبلی بوده است.

پاسخ نیروهای انصارالله یمن

بامداد جمعه، به دستور واشنگتن و به همراه ائتلافاتشان، آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را مورد هدف قرار دادند. نیروهای انصارالله یمن نیز بلافاصله پس از این حمله، اعلام کردند که در حال شلیک موشک‌های بالستیک به سمت مواضع دشمن در دریای سرخ و باب‌المندب هستند.

تأکید بر ادامه عملیات نظامی

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

تصویب قطعنامه توسط شورای امنیت سازمان ملل

مهم‌ترین رویداد پس از حملات جدید، تصویب قطعنامه‌ای توسط شورای امنیت سازمان ملل است. این قطعنامه که به شماره ۲۷۲۲ دارای موضوع حملات در دریای سرخ است، بدون اشاره به دلایل اصلی این حملات، تحت تأثیر قرار گرفته و حمایت‌های آمریکا از رژیم اسرائیل نیز در آن مورد بحرانی قرار گرفته است.

خلاصه و نتیجه‌گیری

در پایان، حملات جدید آمریکا به یمن یکبار دیگر نشان از پیچیدگی و تنش‌های بین‌المللی دارد. ادامه رویدادها و نقدها نشان‌دهنده اهمیت بیشتر این مسائل در دسته‌بندی خبری جهانی است.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *