تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه جذب و نگهداشت نخبگان علمی


در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر علوم اقدام به تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه جذب و نگهداشت نخبگان علمی کرده و امکانات تامین هزینه‌های فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان را مورد بحث قرار داده است.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، به همکاری بین وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان اشاره کرده و آیین‌نامه جدید را به عنوان یک گام مهم در جذب و نگهداشت نخبگان معرفی کرده است.

تاکید بر همکاری:

وی تاکید کرده است که با تصویب این آیین‌نامه، همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط به اقدامات لازم جهت تامین بودجه مورد نیاز برای این پروژه ملزم خواهند شد.

جایزه بنیاد ملی نخبگان:

زلفی‌گل بیان کرده که جایزه بنیاد ملی نخبگان موضوعی جداگانه است و ارتباط مستقیمی با تامین هزینه‌های فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان ندارد. این جایزه به‌عنوان اعتراف به نخبگان تقدیم می‌شود.

رایزنی برای تامین هزینه:

وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند با انجام رایزنی، حمایت مالی از جانب شرکت‌ها را جذب کنند، تأکید کرده است که این اقدام به دانشجویان امکان می‌دهد تا تجربیات تحقیقاتی و پژوهشی خود را با طرف مقابل به اشتراک بگذارند.

تأکید بر لایحه بودجه:

زلفی‌گل افزوده است که برای تامین هزینه‌های طرح‌های مطالعاتی، میزانی در قالب لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته خواهد شد.

آینده بازگشت نخبگان:

وی از یکی از طرح‌ها برای بازگشت هزار نخبه علمی به کشور و نگهداشت این افراد در داخل توضیح داده و امیدوار به دستیابی به اهداف مهم در حوزه تحقیقات و توسعه است.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *