پاسخ وزارت امور خارجه به اتهامات مقامات انگلیس علیه ایران

در پاسخ به اظهارات دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ناصر کنعانی، اظهارات بی‌اساس و تلاش بی‌حاصل برای توجیه جنگ‌افروزی‌های اخیر آمریکا و انگلیس در دریای سرخ را شدیداً محکوم کرد. او این اظهارات را نشانه انحراف اذهان جهانی از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه دانست.

نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی یمن

کنعانی با تأکید بر حمله نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، این اقدام را نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل دانست. او بیان کرد که این حمله مغایر با منشور ملل متحد و اصول حقوق بین‌الملل است و تنها منجر به تشویق رژیم اشغالگر قدس به ارتکاب جنایات جنگی بیشتر خواهد شد.

تهدید به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی

سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد که اقدامات خودسرانه انگلیس و آمریکا تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود. او بر این نکته تأکید کرد که اظهارات غیرمسئولانه و فرافکنانه مقامات انگلیس و آمریکا نمی‌تواند به نجات رژیم صهیونیستی از بحران‌های متراکم و مسئولیت‌های جنایات آن علیه ملت مظلوم فلسطین کمک کند.

توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی

کنعانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها راه جلوگیری از تنش بیشتر و برقراری صلح و ثبات در منطقه را اقدام فوری برای توقف حملات و جنایات جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی در غزه می‌داند، از جمله اقدامات اساسی مورد نیاز برای مدیریت بهینه این مسائل را مطرح کرد.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *