فشار جمهوری‌خواهان برای اخراج حامیان فلسطین از کار


جمهوری‌خواهان آمریکا، از جمله رئیس مجلس نمایندگان، به موسسات دولتی این کشور فشار آورده‌اند تا از حامیان فلسطین درون سازمانی خود جدا شوند. این اقدام به منظور اعتراض به حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه انجام شده است.

اولین برخورد کنگره با اعتراض‌های گسترده

وب‌سایت آمریکایی “آکسیوس” اعلام کرده که این اقدام اولین بار است که کنگره آمریکا در مخالفت‌های گسترده با عملکرد کارمندان دولت فدرال در خصوص جنگ غزه نقش دارد. به گفته آنها، کارمندان نزدیک به ۲۰ مؤسسه فدرال، از جمله کاخ سفید، پنتاگون و وزارت خارجه، قصد دارند در اعتراض به وضعیت غزه، کار خود را در روز سه‌شنبه ترک کنند.

آکسیوس افزوده است که این اعتصاب توسط گروهی به نام “فدرال متحد برای صلح” رهبری می‌شود که شامل ده‌ها کارمند فدرال است. انتظار می‌رود صد‌ها کارمند دولت بایدن در این اعتصابات شرکت کنند.

واکنش مقامات جمهوری‌خواه

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه، در بیانیه‌ای اظهار کرد که هر کارمند دولتی که در اعتراض به حمایت از اسرائیل شغل خود را ترک کند، مسئولیت خود را نادیده گرفته و از اعتماد مالیات دهندگان سوءاستفاده می‌کند. جانسون و جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، اعلام کردند که هر آژانس فدرال باید اقدامات انضباطی مناسبی علیه کارمندانی که در اعتصاب شرکت می‌کنند، آغاز کند و این کارمندان مستحق اخراج هستند.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *