اردوغان، نتانیاهو را «ملعون نفرین شده» خواند

رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، در یک اظهارنظر جسورانه و صریح، نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو را به شدت مورد انتقاد قرار داده و وی را “ملعون نفرین شده” خواند. این اظهارات در پاسخ به اقدامات و تصمیمات اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه صورت گرفته است.

اردوغان و نگاه تند به سیاست‌های نتانیاهو

در دیدار با جوانان در شهر اسکی‌شهیر، اردوغان با اشاره به اینکه تصمیمات اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد اسرائیل فراتر از انتظارات بوده، اظهار داشت که این تنها آغاز روندی است که به دنبال گسترش آن خواهند بود. وی همچنین از حمایت‌های کشورهای مختلف در این مسیر خبر داد.

پیامدهای مجمع عمومی سازمان ملل و نگاه جهانی

رئیس جمهور ترکیه در ادامه به نتایج مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و از پذیرش نسل‌کشی اسرائیل توسط ۱۲۱ کشور سخن گفت. این موضوع نشان‌دهنده تغییر نگاه جهانی نسبت به اقدامات اسرائیل است و نشان می‌دهد که حمایت‌ها از نتانیاهو رو به کاهش است.

تأکید بر پیگیری حقوقی و ایستادگی در برابر ظلم

اردوغان در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد که این مبارزه تنها به دنبال پیروزی حقیقت است و آن‌ها از تعقیب حقوقی نتانیاهو دست برنخواهند داشت. وی با بیان اینکه نفرین‌های نادیده گرفته شده نخواهد شد، از اراده قوی ترکیه برای ایستادگی در برابر ظلم و ستم سخن گفت.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *