بارش پراکنده باران در برخی استان‌ها تا سه‌شنبه / هشدار سازمان هواشناسی برای باد و امواج شدید در دریا

سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده باران در برخی استان‌ها از جمله تهران طی امروز تا سه‌شنبه خبر داد و برای استان‌های ساحلی جنوب و شمال کشور هشدار صادر کرد.

بر اساس پیش‌بینی این سازمان، امروز شنبه در برخی مناطق اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در برخی مناطق سواحل غربی دریای خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

روز سه‌شنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از اواخر وقت امروز تا دوشنبه هشدار داده است.

در این هشدار آمده است که بیشینه سرعت وزش باد در این مناطق به ۲۸ نات و بیشتر و بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل خواهد رسید.

مناطق تحت تاثیر این پدیده در روزهای شنبه و یکشنبه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و در روز دوشنبه استان‌های مازندران و گلستان در دریای خزر خواهند بود.

سازمان هواشناسی برای این مناطق خطر غرق شدن شناگران و آسیب به قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در تردد شناورها و فعالیت‌های فراساحلی را پیش‌بینی کرده است.

این سازمان به مردم این مناطق توصیه کرده است که از شنا و فعالیت‌های تفریحی، تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و هرگونه تردد و فعالیت در مناطق ساحلی و فراساحلی تا زمان فروکش کردن باد و امواج خودداری کنند.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی خوزستان و بوشهر در خلیج فارس از شنبه تا دوشنبه هشدار داده است.

در این هشدار نیز خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به مردم این مناطق توصیه کرده است که از شنا، فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی، سکوهای نفتی تا زمان فروکش کردن باد و امواج خودداری کنند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *