بن کتاب خبرنگاران فعال نشد؛ بلاتکلیفی یارانه در نمایشگاه کتاب

با وجود گذشت سه روز از وعده ارائه بن خرید کتاب یک میلیون تومانی به خبرنگاران، هنوز این بن برای تعدادی از خبرنگاران فعال نشده است.

در پی اعلام این خبر که خبرنگاران، سردبیران، مدیران مسئول و خبرنگاران غیرشاغل دارای پرونده در سامانه جامع رسانه‌ها می‌توانند از بن خرید کتاب به مبلغ یک میلیون تومان بهره‌مند شوند، سامانه ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب به نشانی book.icfi.ir در دسترس قرار گرفت.

اما با گذشت چند روز، برخی از خبرنگاران همچنان منتظر فعال شدن بن خود هستند.

علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در این خصوص اعلام کرد که لیست خبرنگاران واجد شرایط را از معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و بر اساس آن، بن‌های خرید کتاب فعال شده است.

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی نمایشگاه کتاب تهران نیز با اشاره به این موضوع که لیست نهایی خبرنگاران را از معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارتخانه دریافت کرده‌اند، از خبرنگاران خواست که در صورت عدم فعال شدن بن خود، به این معاونت مراجعه کنند.

اما نکته قابل توجه اینجاست که مبلغ نهایی بن کتاب خبرنگاران یک میلیون تومان نیست، بلکه 405 هزار تومان است. 500 هزار تومان دیگر باید توسط خبرنگار به صورت نقدی پرداخت شود و 10 درصد تخفیف ناشران نیز به طور پیش فرض در قیمت کتاب‌ها لحاظ شده است.

با وجود اینکه 13 هزار و 987 رسانه دارای مجوز در کشور فعال هستند، تاکنون فقط 495 نفر از خبرنگاران از بن کتاب استفاده کرده‌اند.

این بلاتکلیفی در خصوص بن کتاب خبرنگاران در حالی رخ می‌دهد که بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 14 تا 24 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از خبرنگاران موفق به دریافت و استفاده از این بن خواهند شد.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *