بهره‌برداری از ۱۷۰۰ پروژه در سال آینده

معاون رئیس‌جمهور ایران، داوود منظور، از بهره‌برداری ۱۷۰۰ پروژه عمرانی و زیرساختی در سراسر کشور در سال آینده خبر داد. این خبر در حالی اعلام شد که منظور در جریان آبگیری سد تاج‌امیر در شهرستان دلفان حضور داشت و از این پروژه به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیرساختی در مناطق محروم یاد کرد.

توجه ویژه به مناطق محروم و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه ویژه به مناطق محروم از اولویت‌های دولت سیزدهم است، از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری ۱۷۰۰ پروژه در سال آینده خبر داد. او تأکید کرد که دولت تمایلی به تعریف پروژه‌های جدید نداشته و تمرکز خود را بر تکمیل پروژه‌های موجود قرار داده است.

آبگیری سد تاج‌امیر: نقطه عطفی در توسعه زیرساخت‌ها

در جریان آبگیری سد تاج‌امیر، منظور به اهمیت این پروژه در تأمین آب کشاورزی و شرب برای شهرستان دلفان اشاره کرد. او بیان کرد که با آبگیری این سد، ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مشروب شده و آب شرب روستاها و شهر نورآباد نیز تأمین خواهد شد.

افزایش قابل توجه بودجه برای پروژه‌های لرستان

منظور همچنین از تخصیص هفت هزار میلیارد تومان برای ۴۰ پروژه و طرح در استان لرستان در سال آینده خبر داد. او افزود که در ۱۰ ماهه اخیر، ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های استان اختصاص داده شده و تا پایان سال، ۱۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص خواهد یافت.

پیشرفت چشمگیر در تخصیص‌های بودجه‌ای

منظور تأکید کرد که در مجموع، تخصیص‌ها به استان لرستان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است. این افزایش بودجه نشان‌دهنده تعهد دولت به توسعه زیرساخت‌ها و پشتیبانی از مناطق کمتر توسعه‌یافته است.

پیش‌بینی روشن برای توسعه زیرساخت‌های ایران

در نهایت، با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، می‌توان گفت که ایران در مسیر تحول چشمگیری در زمینه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی قرار دارد. تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به توسعه مناطق محروم، نشان‌دهنده دیدگاه جامع دولت در راستای پیشبرد اهداف توسعه پایدار است.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *