بودجه 1403: 11.7 هزار میلیارد تومان برای معیشت بازنشستگان و شاغلان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص 11 هزار و 700 میلیارد تومان برای تامین معیشت و آینده بازنشستگان و شاغلان کشور در بودجه سال 1403 خبر داد.

داود منظور در صفحه مجازی خود با اشاره به هدف دولت برای بهبود رفاه اقشار کمتر برخوردار جامعه و ارتقای عدالت در دسترسی آحاد هموطنان به امکانات و زیرساخت‌های حیاتی، از افزایش اعتبارات بخش‌های مربوطه در بودجه سال 1403 با این نگاه خبر داد.

منظور در خصوص دسترسی به آب آشامیدنی که به عنوان پیش‌زمینه توسعه در بودجه 1403 مورد توجه قرار گرفته است، گفت: طرح‌های تأمین آب به شهرها و روستاها 73 درصد افزایش یافته و ساخت طرح‌های سد و انتقال آب شرب 60 درصد رشد داشته است. همچنین طرح‌های آبخیزداری و طرح حاکمیت آب 60 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر نیز گفت: در راستای حفظ کرامت انسانی و عدالت توزیعی، اعتبارات مربوطه با افزایش میانگین 20 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است. همچنین امتیازات رفاهی 23 درصد افزایش یافته است.

منظور در خصوص برنامه دولت برای پرداخت بدهی خود به تأمین اجتماعی نیز گفت: بر اساس قانون بودجه، 130 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است. همچنین یک ردیف مستقل برای اجرای قانون حمایت از توان‌یابان با اعتبار 13 هزار میلیارد تومان و نیز افزایش 30 درصدی اعتبارات کمیته امداد امام خمینی لحاظ شده است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، بودجه بنیاد شهید 12 هزار میلیارد تومان زیاد شده، اعتبارات بهزیستی 6 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و اعتبارات کمیته امداد 3.1 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

در بخش بهداشت و درمان نیز، اعتبارات با 29 درصد رشد همراه شده است. جذب 25 هزار نفر در کادر درمان و 1800 نفر در هیأت علمی بهداشت و درمان از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این بخش بوده است.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *