تحقق ۶۲ درصد از برنامه تولید مسکن ۲ سال نخست دولت سیزدهم


در دو سال اول فعالیت دولت سیزدهم، تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه تولید مسکن انجام شده است که به گزارش خبرگزاری مهر، ۶۲ درصد از برنامه تعیین شده برای این دوره محقق شده است. یداله آقایی، سرپرست معاونت ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران، جزئیاتی از این دستاورد قابل توجه را ارائه داده و از رشد ۱۹.۷ درصدی نوسازی مسکن در نیمه اول سال جاری خبر داد.

استان‌های پیشرو در نوسازی مسکن

به گفته آقایی، استان‌های خراسان، هرمزگان و مازندران در اجرای برنامه‌های نوسازی مسکن عملکرد برجسته‌ای داشته‌اند. این موفقیت‌ها نشان از تعهد و تلاش استان‌ها برای پیشبرد اهداف ملی در زمینه تولید و نوسازی مسکن است.

افزایش تسهیلات نوسازی مردمی

در راستای حمایت از نوسازی مسکن، وزارت راه و شهرسازی اقدام به افزایش میزان تسهیلات نوسازی مردمی کرده است. این اقدام که تعداد واحدهای مشمول را از ۳۰ هزار به ۴۰ هزار واحد افزایش می‌دهد، گامی مهم در تسهیل دسترسی مردم به خدمات نوسازی و تولید مسکن است.

آمادگی برای افتتاح ۳۰ هزار واحد نوسازی

آقایی همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح ۳۰ هزار واحد نوسازی مردمی در آینده نزدیک خبر داد. این رویداد که با حضور رئیس جمهور انجام خواهد شد، نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به موضوع مسکن و تلاش برای بهبود شرایط زندگی مردم است.

نتیجه‌گیری: تاکید بر تسریع در تولید مسکن

تحقق ۶۲ درصدی برنامه تولید مسکن نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در این زمینه است. دولت و شرکت بازآفرینی شهری ایران به دنبال ادامه این روند مثبت و تسریع در تولید و نوسازی مسکن هستند تا به اهداف تعیین‌شده در این زمینه دست یابند. تاکید بر افزایش تسهیلات و همکاری با شهرداری‌ها برای آماده‌سازی پروژه‌ها، از جمله اقداماتی است که می‌تواند به تحقق کامل این برنامه‌ها کمک کند.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *