تحویل ۷ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس تا پایان سال


وزیر راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، اعلام کرد که پس از ۱۳ سال انتظار، فرآیند تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر پردیس به اتمام رسیده است و اکنون نیز ۷ هزار واحد دیگر تا پایان سال به مالکان خود تحویل داده خواهند شد.

تأکید بر تامین مالی به روش‌های متنوع

ویژه‌ترین نکته که وزیر از روند تحویل واحدهای مسکونی مهر در پردیس گفت، تأکید بر تامین مالی این پروژه بود. او به تهاتر زمین و منابع نقدی اشاره کرد و اظهار کرد که این اقدام نقش مهمی در پاسخگویی به نیازهای شهر جدید پردیس داشته و یکی از نگرانی‌های محیط زیستی و ساکنان را برطرف نموده است.

تکمیل دومین تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس

بذرپاش اعلام کرد که در نیمه اول سال آینده، دومین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید پردیس به بهره‌برداری خواهد رسید. این اقدام به بهبود شرایط محیط زیست شهری و تأمین نیازهای آبیاری و مصرف عمومی شهروندان کمک می‌کند.

پیشرفت در تکمیل مسکن مهر در سطح کشور

بذرپاش اظهار داشت: “تا کنون ۱۱۶ هزار واحد از مسکن مهر، که باقی مانده بودند از دولت‌های گذشته، تکمیل و به مردم تحویل داده شده‌اند. ما تا پایان سال در تلاش هستیم که این آمار بهبود یابد و هدف ما این است که تا پایان دولت هیچ واحدی از مسکن مهر باقی نماند.”

مدیریت بازار مسکن در شهر جدید پردیس

وزیر به موضوع مهم مدیریت بازار مسکن در شهر پردیس اشاره کرد. او اظهار داشت که با کنترل بازار، در برخی فازها تا ۴۰ درصد کاهش قیمت مسکن را شاهد بوده‌ایم، که نشان از تلاش جدی برای افزایش دسترسی مردم به مسکن می‌باشد.

تأکید بر استفاده عمومی مسکن

بذرپاش تأکید کرد که مسکن یک کالای عمومی است و نباید به عنوان یک کالای سوداگری در نظر گرفته شود. او گفت: “از همه ابزارهای ممکن برای کاهش قیمت مسکن استفاده می‌کنیم تا این کالا برای استفاده عمومی مردم قابل دسترس باشد.”

برنامه‌های آینده در تنظیم بازار مسکن

وی در ادامه از برنامه‌های آینده وزارت راه و شهرسازی در تنظیم بازار مسکن خبر داد و اظهار کرد که از مکانیزم‌های تنظیمی مثل مالیات بر خانه‌های خالی بهره خواهند برد. همچنین، نظارت بر مشاورین املاک و سایر روش‌های تنظیمی جهت ثبات و کاهش قیمت‌ها در دستور کار قرار دارد.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *