تسلط مقاومت بر پنجاه درصد مناطق شمال نوار غزه


در حالی که جنگ غزه به صدمین روز خود وارد می‌شود، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی مجدداً کنترل نظامی بخش شمالی نوار غزه را در اختیار دارند.

روزنامه اینترنتی رای الیوم گزارش داد که رسانه‌های اشغالگر صهیونیستی اعلام کرده‌اند که نه تنها ارتش این رژیم به اهداف خود از جنگ غزه نتواسته است بلکه مقاومت فلسطین با گسترش ناحیه کنترلی خود در شمال نوار غزه، حالا پنجاه درصد این نواحی را تحت کنترل خود درآورده است.

رسانه‌های اسرائیلی افزوده‌اند که این تغییرات در مدت صد روز پس از شروع جنگ به وقوع پیوسته و در حالی که گروه‌های فلسطینی تا دو هفته پیش فقط سی درصد این مناطق را کنترل می‌کردند.

رسانه‌ها تاکید دارند که جنبش حماس به تدریج کنترل نظامی شمال نوار غزه را به دست گرفته و نیروهای آن فعالیت‌های خود را در این ناحیه ادامه می‌دهند.

پس از اعلام ارتش صهیونیستی از ورود به مرحله سوم جنگ، که در آن عملیات زمینی کمتری اجرا خواهد شد، رسانه‌های اشغالگر به این مرحله پرداخته و ورود به مرحله سوم را به عنوان ناکامی در شکست حماس و نابودی آن بیان کرده‌اند، در حالی که اهداف جنگ هنوز تحقق نیافته است.

رسانه‌های اسرائیلی هشدار داده‌اند که ادامه‌ی این سیاست نه تنها برای نظامیان به خطرناک است بلکه خود را در معرض فاجعه انسانی قرار می‌دهد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، عدم توانایی ارتش در بازگشت به اردوگاه‌های مرکزی خان یونس و رفح، به منزله تهدید به جان صهیونیست‌ها است.

پایگاه اینترنتی والا نیز دربارهٔ شهرک‌های اطراف نوار غزه اظهار داشته است که بیشتر ساکنان شهرک‌ها به بازگشت به مناطق خود امکان ندارند و این حقیقت به گونه‌ای جبران‌ناپذیر به اعتبار دولت و ارتش اسرائیل آسیب زده است.

در حالی که صهیونیست‌ها در شرایطی از دلسردی و ناامیدی به سر می‌برند، مقاومت فلسطین در غزه همچنان استوار و قوی بوده و با ادامه‌ی عملیات‌ها در محاور مختلف نوار غزه، به مقابله با نیروهای اسرائیلی ادامه می‌دهد.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *