تعمیرات زیرآبی 4 فروند شناور در بندر شهید رجایی با موفقیت انجام شد

بندرعباس – معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعمیرات زیرآبی همزمان چهار فروند شناور با کاربری‌های مختلف در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بروغنی اظهار کرد: در راستای حفظ آمادگی عملیاتی شناورها و تجهیزات راهبردی دریایی و انجام الزامات مؤسسه رده‌بندی، عملیات داکینگ همزمان چهار فروند شناور شامل یدک‌کش‌های رشید ۲، هدایت یک، قایق طناب‌گیر همیاریک و راهنمابر هادی یک انجام شد.

وی ادامه داد: پس از انجام تعمیرات شامل خزه تراشی، گریت پلاست، رنگ آمیزی، تعمیرات والوهای لوله‌ها و سیستم شافت و پروانه در بازه زمانی حداکثر یک ماه به آب‌اندازی و عملیاتی شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه هر شناور طی دوره زمانی سه یا پنج ساله باید تحت تعمیرات میان دوره و پایان دوره زیر نظر بازرس مؤسسه و دستگاه نظارت قرار گرفته و گواهینامه‌های معتبر برای آنان صادر شود، گفت: انجام این اقدامات نقش مهمی در ارتقای ایمنی دریانوردی و ارائه خدمات دریایی به ذینفعان مختلف در بنادر استان هرمزگان دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی با برخورداری از امکانات و تجهیزات مدرن و همچنین حضور متخصصان مجرب، آمادگی ارائه خدمات فنی و تعمیراتی به انواع شناورهای سبک و سنگین را دارد.

این اقدام در راستای سیاست‌های کلی سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر حفظ و نگهداری از سرمایه‌های ملی و ارتقای سطح ایمنی و خدمات دریایی در بنادر کشور انجام شده است.

امیدواریم با تلاش و همت متخصصان داخلی، شاهد ارتقای روزافزون سطح خدمات و ایمنی در بنادر کشورمان باشیم.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *