تولد نوزاد نارس ۷۷۰ گرمی و بهبودی کامل او در بیمارستان علوی اردبیل

اردبیل- در اتفاقی نادر و قابل توجه، نوزادی با وزن بسیار کم ۷۷۰ گرم در بیمارستان علوی اردبیل متولد شد و پس از ماه‌ها مراقبت‌های ویژه، با سلامتی کامل از بیمارستان مرخص شد.

یک تولد زودرس و چالش برانگیز

لیدا قربانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، در این خصوص گفت: چند ماه پیش، نوزادی ۲۵ هفته‌ای با وزن بسیار کم ۷۷۰ گرم از مادری ۳۶ ساله اهل آستارا در بیمارستان علوی اردبیل متولد شد. این نوزاد به دلیل زایمان زودرس و عوارض ناشی از آن، دچار مشکلات تنفسی شدید و عفونت شده بود.

مراقبت‌های ویژه و بهبودی تدریجی

نوزاد نارس پس از تولد، تحت مراقبت‌های ویژه نوزادان قرار گرفت. به دلیل نارس بودن و عدم تحمل شیر، این نوزاد دچار عوارض گوارشی شدیدی نیز شد. اما با تلاش کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان علوی، به ویژه پرستاران دلسوز این بخش، نوزاد پس از سه ماه بستری و مراقبت‌های شبانه‌روزی، توانست وزن خود را به حدود یک کیلو و ۶۰۰ گرم برساند و با سلامتی کامل از بیمارستان مرخص شود.

اهمیت مراقبت‌های ویژه نوزادان

این مورد نشان می‌دهد که با وجود تولد زودرس و وزن بسیار کم، با مراقبت‌های ویژه و تخصصی، می‌توان به نوزادان نارس کمک کرد تا به زندگی عادی بازگردند. بیمارستان علوی اردبیل با داشتن امکانات و کادر پزشکی مجرب، توانسته است در این زمینه موفقیت چشمگیری کسب کند.

قدردانی از کادر پزشکی

دکتر قربانی از زحمات و تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان علوی، به ویژه پرستاران دلسوز این بخش، که در بهبودی این نوزاد نقش بسزایی داشتند، قدردانی کرد.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top