حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر» در شمال عراق

مقاومت اسلامی عراق در اقدامی تلافی‌جویانه، عملیات پهپادی را علیه پایگاه نظامی آمریکایی حریر در اربیل، شمال عراق انجام داد. این حمله در پاسخ به اقدامات اشغالگرانه نیروهای آمریکایی در منطقه و حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

اعلام مسئولیت و هدف حملات

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای رسماً مسئولیت حملات پهپادی به پایگاه آمریکایی حریر را بر عهده گرفت. این گروه تاکید کرد که حملات مذکور بخشی از استراتژی مقاومت در مقابله با حضور نظامی آمریکا در عراق و حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی است.

واکنش به تجاوزات آمریکا

این عملیات تلافی‌جویانه پس از تجاوزات آمریکا به مناطقی در عراق و سوریه انجام شد که به کشته و زخمی شدن چندین غیرنظامی و نیروهای الحشد الشعبی منجر گردید. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که این حملات با هدف درهم کوبیدن پایگاه‌های دشمن و تلافی کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه صورت گرفته است.

تداوم مقاومت علیه اشغالگران

مقاومت اسلامی عراق بر ادامه این گونه عملیات‌ها تاکید دارد و اعلام کرده است که تا خروج کامل نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق و منطقه، مقاومت خود را ادامه خواهد داد. این حملات نشان‌دهنده عزم جدی مقاومت برای مقابله با حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه است.

افزایش تنش‌ها در منطقه

حملات اخیر مقاومت اسلامی عراق به پایگاه‌های آمریکایی، تنش‌ها در منطقه را افزایش داده و نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال وقوع درگیری‌های گسترده‌تر به وجود آورده است. این اقدامات همچنین بر اهمیت تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز تنش‌ها و خروج نیروهای خارجی از منطقه تاکید دارد.

مقاومت اسلامی عراق با این عملیات نشان داده است که هرگونه تجاوز به حاکمیت عراق و حمایت از رژیم‌های اشغالگر با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد. جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه باید به دنبال راه‌هایی برای کاهش تنش‌ها و حمایت از حاکمیت و استقلال کشورهای خاورمیانه باشند.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *