خط اعتباری یک میلیارد یورویی ایران و روسیه: گامی برای توسعه تجارت

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از افزایش چشمگیر استفاده از خدمات این صندوق در بازار روسیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده، از کل خط اعتباری یک میلیارد یورویی ایران و روسیه استفاده شود.

سید امیر برهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال 1401، یک خط اعتباری یک میلیارد یورویی بین صندوق‌های ضمانت صادرات ایران و روسیه برقرار شد که در سال 1402 فعال شد. در یک ماه گذشته، 13 میلیون دلار از این خط اعتباری استفاده شده است.

به گفته وی، در یک دهه گذشته، استفاده از خدمات صندوق ضمانت صادرات در بازار روسیه تنها 150 هزار یورو بود، اما در سال گذشته این رقم به بیش از 30 میلیون یورو افزایش یافته است.

برهانی با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه برای صادرات به روسیه، گفت: با وجود این ظرفیت‌ها، حجم صادرات به این کشور هنوز پایین است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازارهای متنوعی به ویژه در حوزه غذایی، فرش و … برای صادرات به روسیه پیدا شده است، گفت: با این حال، حجم و وزن کالاهای صادراتی به این کشور پایین است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تاکید کرد: امسال حتماً تجارت با روسیه توسعه می‌یابد و امیدواریم تا سال آینده از کل خط اعتباری یک میلیارد یورویی استفاده شود.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *