دادستان کل کشور: جرم انتخاباتی تاکنون رخ نداده است


در آستانه رویداد مهم انتخاباتی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور، اطمینان خاطر داده است که تاکنون هیچ جرم انتخاباتی رخ نداده و تخلفات محدود رصد شده در فضای مجازی با تذکرات به موقع، مرتفع گردیده است.

رصد و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

با توجه به اهمیت سلامت انتخابات، دادستانی‌های سراسر کشور به صورت مستمر فضای انتخاباتی و فعالیت‌های کاندیداها را در فضای مجازی رصد می‌کنند. هدف از این اقدامات، پیشگیری از هرگونه تخلف و تضمین برگزاری یک رقابت سالم و قانونمند است.

تاکید بر شفافیت در حمایت‌های مالی

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، نیز در این راستا به موضوع حساس حمایت‌های مالی از نامزدهای انتخاباتی پرداخت و بر ضرورت شفافیت و رعایت قوانین مربوطه تاکید کرد. وی هشدار داد که تمامی افراد و گروه‌هایی که در جمع‌آوری کمک‌های نقدی فعالیت می‌کنند، باید از طریق مجاری قانونی و با استفاده از سرشماره‌ها و سرشناسه‌های مشخص عمل نمایند.

اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق به مردم

جهانگیر بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح به مردم تاکید کرد و گفت که مردم باید از راه‌های قانونی حمایت مالی از کاندیداهای انتخاباتی مطلع باشند تا فرصتی برای کلاهبرداران فراهم نشود.

راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه‌ای در دادگستری‌های تمام استان‌ها تشکیل شده است تا با هرگونه تخلف انتخاباتی به طور جدی و قانونمند برخورد شود. این اقدام نشان از تعهد نظام قضایی به حفظ سلامت و امنیت انتخابات است.

نتیجه‌گیری: تضمین سلامت انتخابات

دادستان کل کشور و دیگر مقامات قضایی با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و نظارت دقیق بر فضای انتخاباتی، تلاش دارند تا سلامت انتخابات را تضمین نمایند. این اقدامات نشان از تعهد جامعه به برگزاری انتخاباتی سالم و عادلانه دارد که در آن حقوق همه شهروندان و نامزدهای انتخاباتی به طور یکسان محترم شمرده می‌شود.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *