در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ ایران حداکثری خواهد بود


وزیر امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، در گفت‌وگوی تلفنی با جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، تاکید کرد که هرگونه اقدام متقابل از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ فوری، گسترده و حداکثری ایران روبرو خواهد شد.

پایان یافتن موضوع و احتمال واکنش مجدد

امیرعبداللهیان اعلام کرد که با وجود پایان یافتن موضوع از نظر جمهوری اسلامی ایران، تهران آماده است تا در صورت لزوم با شدت بیشتری به هر گونه اقدام متقابل پاسخ دهد. این اظهارات در پاسخ به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی و حمله آن‌ها به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق مطرح شده است.

تاکید بر دفاع مشروع و نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی

وزیر خارجه ایران، ضمن اشاره به حملات مکرر رژیم صهیونیستی، حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را نقض آشکار کنوانسیون وین و خط قرمز ایران خواند. وی افزود که این حمله موجب شد تا ایران در چارچوب دفاع مشروع به این تجاوزات پاسخ دهد.

واکنش و حمایت بین‌المللی

جوزف بورل نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تایید مواضع ایران، اعلام کرد که اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را محکوم کرده و از پاسخ دفاعی ایران حمایت می‌کند. بورل همچنین ابراز امیدواری کرد که تنش‌ها کاهش یابد و بحران در غزه به پایان برسد.

انتظارات از اتحادیه اروپا

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا، از آن‌ها خواست تا در جهت پایان دادن به نسل‌کشی در غزه اقدامات موثرتری انجام دهند و تاکید کرد که ایران آماده کمک به موفقیت ابتکارات صلح آمیز اتحادیه اروپا است.

این گفت‌وگو نشان دهنده اهمیت دیپلماسی و گفت‌وگو در حل تنش‌های منطقه‌ای است و تاکید می‌کند بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان به دنبال حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای است، با وجود چالش‌های جدی که با آن‌ها روبرو است.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *